Proč po nás mnohé internetové obchody chtějí přihlášení

Stále více lidí nakupuje v dnešní době přes internet. Ačkoliv je pravdou, že tomu částečně pomohla i epidemie koronaviru, tento trend byl viditelný již předtím. Pandemie jej pouze poněkud uspíšila. Avšak zdaleka ne všechny internetové obchody jsou stejné.

Mnohé z těch větších nás nechá vložit zboží do „košíku“ a prohlížet jej, avšak ve chvíli, kdy si jej chceme objednat a zvolit metodu placení, začne po nás požadovat registraci nebo přihlášení. To samozřejmě část lidí odradí, protože jen málokdo se chce registrovat někde, kde nakupuje poprvé a je šance, že na daný web již nebude potřebovat zavítat. Přesto je to praxe, kterou zavádí stále více e-shopů.

znázornění obchodu přes internet

Důvod je samozřejmě poměrně prozaický – jde jim o to si vás udržet jako zákazníka a mít z vás co nejvíce peněz. Jak jim ale vaše registrace pomůže? Velmi jednoduše. V první řadě je to samozřejmě posílání letáků a nabídkových e-mailů, které budou podle vašeho nákupu voleny tak, aby vás co nejvíce zaujaly. Firmy doufají, že vás některá z jejich nabídek osloví, a tak z vás získají další peníze.

zasílání nabídkových e-mailů

To se samozřejmě příliš často nestává. Koneckonců, mnoho z nás posílá podobné e-maily rovnou do spamu. Proto je potřeba si říci, že hlavním způsobem, jak firmy vydělávají na vaší registraci peníze, je prodej vašich dat třetím stranám.

Jedná se především o vaše kontaktní údaje, jako například e-mail, ale také o data o nákupech. Díky tomu mohou firmy zabývající se digitálním marketingem cílit konkrétně právě na vás. Zná to snad každý – jistě jste si všimli, že pokud někde něco koupíte, reklamy na webech vám začnou nabízet podobný či dokonce ten samý produkt. A právě toto je důvod proč.

Samozřejmě se nám tyto praktiky nemusí líbit, avšak dali jsme k tomu svolení, když jsme zaškrtli, že souhlasíme s obchodními podmínkami. Naprostá většina z nás je nečte a pak jsou překvapeni výsledkem. A to rozhodně není pro nás jako zákazníky ideální.